Just another WordPress.com site

Haatsjie! Haa… Haa… Haatsalie!!!

Arme mensen, die in de maand juni niet al hun aandacht kunnen concentreren op de zomerbloemen in volle bloei, of op midzomerzon! Arme mensen, die deze prachtige maand moeten doorbrengen met niesbuien, jeukende ogen en natte zakdoeken, allemaal gevolgen van hooikoorts.

Voor deze arme mensen heb ik twee adviesen: – Plant in uw tuin wat salie. – Sla een goede voorraad kersen in.

Wie geregeld thee drinkt, getrokken uit salie, zal beter tegen die vervelende hooikoorts kunnen. En ook kersen staan al heel lang bekend om hun gunstige uitwerking tegen deze zomerkwaal. Eet er dus zoveel van als je maag verdragen kan. Een smakelijker geneesmiddel zul je niet gauw vinden.

14 Reacties

  1. Dryalantha

    Honing van bij een plaatselijke imker schijnt ook te helpen tegen hooikoorts. De honing bevat een heel klein aantal pollen – als hooikoortslijders die innemen, bouwen ze zo een grotere weerstand op en kunnen ze beter tegen een stootje als de hooikoortsperiode uitbreekt.🙂

    november 21, 2010 om 11:40 am

    • Ja dat is ook zo, ook omdat het van de plaatselijke imker is en dat de bijen honing maken van de plaatselijke bloemen…
      Ja tis iets ambetant als ge der mee zit, maar hier heb ik één iemand mee kunnen helpen en dat doet dan zo’n deugd.

      Dank je
      Patricia

      november 21, 2010 om 2:02 pm

  2. Salie en kersen, je moet het maar weten. Ik heb er geen last van, maar ‘k zal het toch onthouden. Heel leuke foto!
    Nog een fijne zondag,
    grtjs

    november 21, 2010 om 2:14 pm

    • Dank je Vanessa, hele fijne zondag
      Patricia

      november 21, 2010 om 2:27 pm

  3. Mijn vriend heeft veel last van hooikoorts. Ik speel je adviezen even door.

    november 22, 2010 om 9:57 pm

  4. madrina

    Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik vind het wel een mooie foto. Groetjes.

    november 23, 2010 om 8:24 pm

    • Dank je tis wel niet mijn foto, maar binnenkort ga ik een spiegelreflexcamera halen, en ik kijk er naar uit.
      Dan wordt het weer experimenten worden hihihi
      Thx
      Patricia

      november 23, 2010 om 9:14 pm

      • madrina

        Owla, dan ga je je kunnen laten gaan🙂

        november 25, 2010 om 12:33 pm

  5. Zeker weten🙂
    Binnen paar weken eens gaan kijken se, het zal zowiso een PENTAX worden
    Misschien deze http://www.pixmania.be/be/nl/7984781/art/pentax/k-x-zwart-dal-18-55-mm-le.html
    Ik weet het nog niet zo goed
    Of deze: http://www.pixmania.be/be/nl/7178153/art/pentax/k-r-zwart-dal-18-55mm-len.html
    Of deze: http://www.pixmania.be/be/nl/5967926/art/pentax/k-x-zwart-objectief-da-18.html

    Laat eens wat weten want volgens mij weet jij ook wel iets van camera’s af

    Patricia

    november 26, 2010 om 3:58 pm

    • madrina

      Zo’n pakket met twee objectieven is alvast het meest interessant, veel prijsverschil is er toch niet.
      Groetjes.

      november 28, 2010 om 6:15 pm

      • Dank je ja ik dacht et al ze, dus nu beslissen hé hahahaha
        Midden december ga ik het halen voor onder de kerstboom🙂
        xxx

        november 28, 2010 om 6:19 pm

  6. Honnepon

    Hey wat een goeie tips!
    Mijn oudste dochter wordt ieder jaar ontzettend geplaagd door hooikoorts en dat begint vaak al heel vroeg rondom maart. ( afgelopen jaar extreem vroeg in februari al.)
    Zal het eens gaan proberen of ze saliethee lekker vind.
    Is zulke thee ook kant en klaar te vinden?

    december 6, 2010 om 2:33 pm

  7. Salie thee is niet lekker maar het helpt wel, Ik maak het gewoon van salie blaadjes, in de zomer hebben we verse, buiten, die neem ik dan
    Dank je Honnepon
    Groetjes

    december 6, 2010 om 6:08 pm

Geef een reactie

