Just another WordPress.com site

Penen smeren de keel

Er is geen tekort aan natuurlijke remedies en kruidenmiddelen tegen keelpijn en hoest, en één daarvan is in bijna elke keuken beschikbaar: warm penensap

 Om dat te maken kook ik drie middelgrote penen 15min lang in een beetje water. Rasp of stamp ze en pers ze dan uit door een kaasdoek om het sap vrij te krijgen. Ik voeg aan het sap tweederde water toe en drink dat warm. Bereid voor snelle resultaten deze drank vijf tot zes keer per dag. Het is natuurlijk ook mogelijk om, voor wie zich wat werk wil besparen, meer dan drie penen ineens te koken.

Neem dan de bovengenoemde verhoudingen in acht, bewaar het sap op een koele plaats en voeg dan naar behoefte heet water toe. Wie een iets zoetere smaak wil kan altijd wat honing toevoegen.

8 Reacties

  1. Ik lust graag wortelen, dus dit zal ik ook wel lekker vinden, en als het dan nog goed is voor de keel zoveel te beter!
    Heel leuke foto!
    Nog een fijne dag,
    grtjs

    oktober 14, 2010 om 9:50 am

  2. Lekker hé worteltjes, zowel rauw als klaargemaakt, en sap versgeperst hmmmmmm

    Hele fijne avond
    Patricia

    oktober 15, 2010 om 4:12 pm

  3. Dat kan natuurlijk een goede remedie zijn, maar bij mij werkt ook een goeie oude poester😉

    http://roys-fotoblog.skynetblogs.be/

    oktober 17, 2010 om 4:07 pm

    • Poester, was dat???🙂

      Hele fijne avond voor je
      Patricia

      oktober 17, 2010 om 4:41 pm

  4. Wat een leuke foto! aha nu weet ik waarom ik worteltjes moet eten.

    oktober 18, 2010 om 5:26 pm

  5. Dank je Joke hihihi

    Hele fijne avond
    Patricia

    oktober 18, 2010 om 5:46 pm

  6. Wat een goede tip! Dit wist ik nog niet!

    november 5, 2010 om 3:06 pm

    • Dank je en graag meegedeeld met iedereen
      xXx

      november 5, 2010 om 5:50 pm

Geef een reactie

