Just another WordPress.com site

Marjolein opent alle neusgaten

‘Een vertopte neus.’ Wie heeft daar nooit eens last van? Gelukkig zijn er allerhande te inhaleren middeltjes die opluchting bieden; maar ze hebben wel het nadeel dat kinderen vaak een erge hekel hebben aan staafjes of buisjes in de neus.
Een beetje marjolein zalf, die aan de binnenkant van de neusvleugel wordt gesmeerd, is voor hen meestal veel aangenamer.
Om die zalf te maken neem ik drie eetlepels gedroogde marjolein die ik tot een poeder stamp. Dat poeder meng ik zorgvuldig in 125g echte boter. Bewaar de zalf op een koele plaats en breng er een kleine hoeveelheid van aan voor het slapengaan, of wanneer het ademen door de verstopping bemoeilijkt wordt. Zelfs bij hele kleine kinderen kan dit middel zonder enig risico worden gebruikt.

10 Reacties

  1. Marie-Bernadette

    Wordt de boter niet ranzig?

    Goed Weekend Patricia🙂

    oktober 8, 2010 om 12:15 pm

  2. Ik maak het toch als het er de tijd voor is, meestal zie ik het aankomen bij ons Amber, en dan maak ik het in kleine porties, zodat het geen tijd heeft om ranzig te worden

    Ook jij een mooi weekend
    Patricia

    oktober 8, 2010 om 4:23 pm

  3. Altijd interessant om zoiets te lezen. Ik wil dit wel eens uitproberen. Ik heb regelmatig last van mijn sinussen, is het dan ook goed? of enkel bij een verkoudheid?
    Een heel fijn weekend,
    grtjs

    oktober 8, 2010 om 6:07 pm

    • Ik deznk dat het meer voor de verkoudheid is, het kan geen kwaad het eens te proberen natuurlijk

      Heel fijn weekend
      Patricia

      oktober 8, 2010 om 6:30 pm

  4. Lijkt niet zo moeilijk om eens uit te proberen! Dat ga ik zeker eens een keertje doen.

    oktober 8, 2010 om 6:16 pm

    • Leuk !!!
      Laat eens wat weten hihihi

      Groetjes
      Patricia

      oktober 8, 2010 om 6:31 pm

  5. Jij bent echt wel een kruidenkunstenares.

    oktober 10, 2010 om 4:43 pm

    • Dank je, ja het interesseerd me ook enorm

      xXx

      oktober 10, 2010 om 7:43 pm

  6. Eigenlijk zou ik het ‘ns moeten uitproberen !

    oktober 10, 2010 om 5:15 pm

    • Daar kan ik maar één ding op zeggen en dat is DOEN hihihi

      Thanks xXx

      oktober 10, 2010 om 7:44 pm

Geef een reactie

