Just another WordPress.com site

De Magie van Aromatherapie

De genezende en opwekkende kwaliteiten van plantengeuren kunnen u helpen ontspannen en kunnen zelfs kwaaltjes behandelen.

U kunt op een eenvoudige manier achterkomen hoe heilzaam aromatherapie kan zijn. Druppel wat lavendelolie in uw bad. U merkt direct het verschil. Wanneer u de onstspannende geur van de olie ruikt, raakt u in hogere sferen door de vredige en rustuge werking, zodat u zich ontspant en ontstresst. Aromatherapie is de kunst van genezen met etherische oliën – gezuiverde extracten uit planten. Deze kunnen worden gebruikt voor massage- en inhaleertechnieken, als luchtverfrisser en worden toegevoegd aan badproducten, zoals zeep, badschuim en shampoo. Aromatherapie omvat ook het gebruik van wierook (in poedervorm of als stokjes), pot pourri, stoomtechnieken, geurkaarsen en verse bloemen.

Hoe het werkt

Via de neus:

Het verwarmen van etherische oliën en het branden van wierookstokjes verdampt de olie, zodat de genezende moleculen makkelijker worden ingeademd.

Via de huid:

Etherische oliën die worden aangebracht op de huid worden onmiddelijk opgenmen in het bloed.

Etherische oliën

Etherische olie lost makkelijk in heet water op. Gebruik ongeveer eenderde flesje in een ontspannend bad.

Veel winkels verkopen onverdunde etherische oliën. Meng enkele druppels met 20ml mengbare olie of bodylotion.

Geurkaarsen

U kunt uw omgeving heviger laten geuren met aromalampjes, of kaarsen.

Geurkaarsen of olielampjes hebben vooral invloed op uw geest en emoties…

6 Reacties

  1. Oké, laat mijn badje maar vollopen met die lavendelolie🙂

    Fijne zondag !

    september 5, 2010 om 9:34 am

    • Raar lavendel is het enigste dat ik niet in olie of wierook of dergelijke moet hebben, we puur natuur, vers geplukt vind ik het zalig, in olie vind ik het te straf
      Maar de rest vind ik heel zalig hoor
      Groetjes
      Patricia

      september 5, 2010 om 9:41 am

  2. Marie-Bernadette

    Ja ik werkte er ook mee met Aromatherapie
    en gebruik het nu nog voor onszelf🙂

    Prachtig de kracht van de Natuur
    die ons alles brengt om een gezond leven te leiden……………… als we maar willen luisterenvoelenzienvertrouwen🙂

    september 5, 2010 om 9:38 am

  3. Heerlijk vind ik het, ik ben der nu ook niet constant mee bezig, ik heb nog andere interesses ook maar die komen later aan bod anders wordt het een wirwar van avnalles hihihi

    Maar de natuur en het universum ja dat is top

    Luisteren naar ons lichaam en willen zien doet al veel🙂

    Groetjes Patricia

    september 5, 2010 om 9:46 am

  4. Ik hou van aroma’s. Lavendel in het bad dat heb ik al gedaan. Wierookstokjes van sommige geuren brand ik ook graag, het liefst in de herfst en winter bij een haardvuur en dan cocoonen en genieten met de huisdieren erbij.

    september 5, 2010 om 6:22 pm

  5. Heb net weer gebruikt voor men dochter, eucalyptus, ze is goed verkouden pffff en niezen.
    Ja lekkere warme geuren in de herfst en winter heerlijk gewoon, dus binnekort weer hihihi Lekker cocoonen met een dikke trui aan en de poezen dicht bij mij
    Groetjes Patricia

    september 5, 2010 om 6:53 pm

Geef een reactie

