Just another WordPress.com site

Loesje en de kittens

Loesje werd dus dikker met den dag, en binnen kwam ze nog steeds niet, het was eind maart begin april dat ik wist dat ik een operatie moest ondergaan, 12 april moes ik binnen voor een paar dagen. En ik had al zo’n voorgevoel met Loesje. Het was 4 april dat ze heel raar deed, en ik dacht nog dat duurt niet lang en die bevalt, ik vol met vragen want ik wist begot niet wat ik moest doen, en ja hoor op paasmaandag 5 april was het dan zover, ik zag 3 kittens whaaaaaaaaaaaa… Ik gelijk ons ma bellen ze vraagt aan mij hoeveel kitten, ik drie, w8 ik ga nog eens kijken en het waren der 4 geworden pfffffffffffff, daar stond ik dan hé, 1 moederpoes met 4 kittens. Ons ma komt af met een doos die toe is, maar vergeet het maar, die zit goed (algoed dat het redelijk warm was maar ’s nachts was het nog koud, dus ik met een kersenpittenkussen die verwarmd was de doos in bij de kittens. Loesje is een perfecte moeder, de eerste dagen ging ze er niet van weg, ik gaf der zelfs eten terwijl ze in de doos zat, na twee dagen kon ik gelukkig de doos schoon maken en er een proper fleecedeken in. En zo ging het maar verder. Alleen ik zat nog met die operatie, en dacht wat nu. Oki Martine een goede vriendin heeft een bench voor de grootse honden, groter kan niet meer, en zolang de kittens de ogen niet openen gaan ze niet de trap af. tegen de 15e april was ik weer thuis (ons ma en de buren hebben voor Luna, Loesje en de kittens gezorgt) dus heb ik de bench geïnstalleerd, kattebak in, een propere doos een propere fleece (trouwens om de twee dagen) en achteraan wat bescherm omdat ik zoiets had, met Luna, hopelijk lukt het allemaal.

Dan heb ik moeder Loesje met der kittens binnen gezet, en dat ging geweldig, ik heb dan ook bijna twee maanden thuis gezeten, al een geluk bij een ongeluk want ik heb de kittens mee bijvoeding kunnen geven. Oki dit hebben we ook goed gedaan, en nu was men grootste zorg, de kittens ze moeten een mooie thuis hebben, moeder Loesje ging ik zelf houden en is ondertussen ook gebleven en gesterliseerd. Oki nu de kittens, en ik was zo blij dat een collega van mij twee kittens ging nemen, de enigste rosse Kamiel en de zwart-witte mooi getekende Lola, die gingen samen weg (trouwens die sliepen ook steeds samen en spaalden ook het meest met elkaar) raar hé, achteraf bezien. Ik had ook nog een spierwitte en een zwart-witte zoals een border collie, die laatste Inuk heeft Martine een hele goede vriendin, en die witte heeft nog een kennis van mij die een pik-zwarte kater heeft, die Nanuq heet. Ik was zo blij dat ze allemaal een mooie warme thuis hebben. Ik weet nog toen ik bij de dierenarts was dat ie zei dat ie nog nooit zo’n gevarieerd nest heeft gezien. En ik trots omdat ie zei dat ik ze heel goed verzorgt heb.

 

6 Reacties

  1. Mamapippa

    Oh, ik geniet van die kitten foto’s !
    Onze kleinste spruit Cliffert is geboren op 4 april, ’t is een paaspoes🙂

    Fijn dat ze allemaal een warm nestje hebben gekregen !

    juli 30, 2010 om 12:05 pm

  2. Ja schattig hé, ik heb er nog mooie, volgende keer weer hihihi
    Paaspozen…🙂

    Dank je
    Patricia

    juli 30, 2010 om 12:31 pm

  3. Oh wat geniet ik hiervan. Mijn poes Apollo is geboren op 1 mei, hij zal dus nooit werken alleen in stoet lopen.
    Wat fijn dat je die allemaal kunnen plaatsen hebt, het zijn echte schatjes.

    juli 30, 2010 om 6:33 pm

  4. Dank je
    Een 1 mei poes… Tof
    Ja ben ook blij dat ik ze een mooie thuis heb kunnen geven, maar ben ook blij dat ik de moederpoes gehouden heb, wel gesterliseerd, die is ook hier gebleven

    Patricia

    juli 30, 2010 om 7:12 pm

  5. Wat een leuke poezen toch! Prachtige foto’s en ook een mooi verslag!
    Bedankt voor je reactie op mijn blog !

    juli 31, 2010 om 1:03 pm

    • Dank je. Ja der komt nog van Loesje ze, tis nog niet gedaan hahaha
      Heel fijn weekend
      Groetjes Patricia

      juli 31, 2010 om 1:30 pm

Geef een reactie

