Just another WordPress.com site

Loesje

Loesje is een poes die spontaan gekomen is, een buitenkat die nooit een thuis gehad heeft, deze poes is beginnen komen in oktober 2009, ze sliep op een oude bank van mij onder de carpoort, en telkens als ik wat dichter kwam bij haar was ze weg. Op een keer had zo hard gesneeuwd dat de bank ondergesneeuwd was en dan sliep ze snachts in mijn hall buiten boven, daar kwam geen sneeuw en ik legde er steeds eten, daar at ze ook telkens. Ik had dan een grote kartonnen doos genomen en een oud fleecedeken der in en daar sliep ze dan ook heel de nacht terwijl het buiten heel koud was, ik vond het zo zielig maar binnen wou ze nog steeds niet en met Luna, ik wist niet of dat zou gaan die twee. Maar goed ze had eten en ze heeft een droog onderkomen, en dat heeft zo de hele winter geduurd (nu zijn het dikke vrienden), op den duur kwam ze ook bij mij op de schoot als ik telkens een sigaret buiten ging roken, ik rook binnen niet, en dat was wel zalig ze was heel lief en ik kon ze heel goed strelen, maar binnen neen dat wou ze nog niet (dat komt later). In maart was ik met men dochter buiten dat ik op merkte dat ze dikker werd, en zei nog tegen men dochter, ze zou toch niet zwanger zijn… En ja hoor einde maart was ik der zeker van dat ze zwanger was, en haar thuis was mijn hal in de doos. Dus ik al denken wat kan ik nu het beste doen voor het voorbereiden van deze poes, die eigenlijk nog geen naam had en haar poesje noemde, vandaar de naam Loesje dat trekt het meest op poesje.  Maar Loesje gaat nu even voor, binnenkort moet ze gaan bevallen en hoe moet ik dat nu doen met een full-time job. Later meer daarover. Loesje is heel speciaal, als ze iets vreemds hoort, iemand die de trappen omhoog komt, een vreemde, grolt ze zoals een hond, het is een waakkat, niet te schatten, zelfs als men dochter naar toilet gaat, laat ze het horen hahaha, als er iets is, weet ik het gelijk door Loesje haar gedrag. Ik zal nog wat fotookes zetten…
 

6 Reacties

  1. Een bijzonder verhaal van jullie Loesje.
    Vroeger is er bij ons ook een poes aangekomen die zich vrij vlug kon aanpassen. Ik moest eraan denken toen ik dit verhaal las.

    juli 25, 2010 om 8:11 pm

    • Dank je, ja en dat verhaal krijgt nog een staartje hahaha
      Heerlijk zulke poezen
      Hele fijne dag
      Patricia

      juli 26, 2010 om 5:16 am

  2. Honnepon

    Haha, herkenbaar verhaal!
    Zo hadden wij jaren geleden een poes, die rond zwierf op de parkeerplaats van mijn toenmalige werk, opgenomen in ons gezin.
    Deze was was behoorlijk verwilderd, at uit vuilnisbakken enzovoorts en was ook wat mensenschuw.
    Ze was nog wel een kitten dus we schatten toen in dat we haar wel wat tammer zouden kunnen krijgen.
    Hoewel we hadden voor genomen om haar binnen te houden tot dat ze gesteriliseerd mocht worden, ontglipte ze ons en stond ik even later met een open mond de tuin in te kijken hoe ze door een dikke kater gedekt werd haha.

    Jonge kitten en fulltime werken wil prima!
    Een goede moeder poes weet namelijk heel erg goed haar kitten op te voeden.
    Ze houd ze zelf heel goed schoon en de kitten beginnen pas in de 5 e week zelf rond te scharrelen en dan komt het vaste voedsel ook pas in zicht buiten de moedermelk om.
    Ook dan pas zijn ze klaar voor hun zindelijkheidstraining , want eenmaal als ze buiten hun moedermelk ander voedsel gaan eten dan wil de moeder ze niet meer schoon houden.

    De moeder poes hebben we nu al 5 jaar niet meer, ze is ondanks onze pogingen haar huislijk proberen te maken altijd wat wilder gebleven en toen we gingen verhuizen na een paar maanden weg gelopen.
    Ze is nog een keer gesignaleerd rondom ons oude huis maar daarna niet weer.

    Bedankt voor je weekend groet die je stuurde🙂, ik was zelf op dat moment weg en gisteravond pas terug.
    Hopelijk heb jij ook een fijn weekend gehad🙂 .

    juli 26, 2010 om 11:33 am

    • Ja heerlijk hé zo’n poes, vandaag was de mama poes Loesje en Inuk (een kitten van haar, die op logé is) naar de dierenarts gegaan, hun laatste spuitje en dan kunnen ze er een jaar tegen. Dat gaat nog maar als Luna naar de dierenarts moet is het een drama, eer ze die hebben, dus volgende keer geven we ze eerst iets om te kalmeren, want zelfs de dierenarts had bang, die heeft een naald gebroken om haar een spuit te geven, lol
      Maar dat wil ik echt niet meer meemaken dat Luna er zo van af ziet, dan liever eerst iets om te kalmeren dan zo in stress te zitten want das ook niet goed voor haar
      Heerlijk luierig weekend, was wel eens nodig, woensdag heb ik hier verlof voor 5 weken lol maar dat gaat weer druk worden.
      Patricia

      juli 26, 2010 om 3:12 pm

  3. Mamapippa

    De kattenliefde straalt van het postje af.
    Zoveel is duideljk … en da’s geweldig !

    juli 26, 2010 om 12:25 pm

    • Dank je, ja dierenliefde zeker, maar zal je in de toekomst nog wel merken hihihi
      Men dochter is zot van sledehonden, en soms doen we dat dan eens, heerlijk en paardrijden, maar dat komt ook nog allemaal aan bod
      Patricia

      juli 26, 2010 om 3:13 pm

Geef een reactie

