Just another WordPress.com site

Muggen!!! Grrr ~#*_°~

Grrrrrrrrrrr Vanmorgend was het weer zover, MUGGEN, weer gestoken en das heel ambetant. Nu ik ben het zat die muggen, dus gaan we op zoek naar leuke groene middeltjes tegen muggen, muggenbeten etc… Ik kan geen insecten doden, ze zullen zeker wel voor iets nuttig zijn, maar ze zijn vooral niet nuttig om mij te bijten, en vooral niet nuttig om me wakker te houden.

Dus na het wakker worden, hier gepoetst te hebben, het gras gemaaid te hebben zat ik nog steeds met die kl*te muggen in men hoofd. Terwijl ik me ontspande in het bad, dacht ik jaaaaa, dat is het, ik schrijf het van me af op men blog en ik zoek wat in men kruidenboeken naar informatie tegen muggenbeten, ook tussen de boeken van etherische olieën ben ik op zoek gegaan, en in men grootmoeders boek, die hebben ook steeds leuke tips tegen muggen. Die ik graag deel met jullie🙂. Tips…

Tips: – Een muskietennet? (geen optie voor mij met de poezen, lol) – Hang buiten grote plastic zakken met water. Draai die op tot een ballon. De muggen zien zich weerkaatst in de ballonnen, maar dan wel 100 keer groter. Ze schrikken zich rot en nemen “de vleugels”. – Een takje lindebloesem op de vensterbank leggen of een katoenen zakje vullen met lindebloemetjes en dit bij in bed leggen . Muggen houden niet van deze geur en voor jezelf is het heel aangenaam. –  Zorg voor tocht of wind met een ventilator. Muggen zijn dan zo vertrokken.

Help: – Muggen worden aangetrokken door zweet en door de zoete luchtjes van zonnecrèmes en parfum: vermijd deze geurtjes zoveel mogelijk. – Muggen komen niet af op licht maar op warmte, een elektronische lamp werkt dus niet. – Smeer citroensap op onbedekte lichaamsdelen. – Leg naast uw bed een ui, dit vinden de muggen niet fijn. – Slaap onder wollen dekens, de muggen kunnen niet tegen de geur van wol in combinatie met stof. Wollen dekens trekken namelijk stof aan. – En word je dan toch nog gestoken door een onverschrokken, heldhaftige mug, smeer dan wat ui op de zere plek.  – Met de nagel een kruisje in het bultje duwen en insmeren met tandpasta. – In deppen met azijn. – Een citroenplant. – Eucalyptis of citronella olie.

Etherische oliën: 

Javaanse Citronella: verdampen: een paar druppeltjes Citronella op het hoofdkussen of op het lichaam houden muggen op een afstand. Verdamp de olie in uw woon- of slaapruimte en breng eveneens een paar druppels aan op raamkozijnen of andere plaatsen waar muggen binnen kunnen komen. Ook kunt u een paar druppels op uw kleding aanbrengen. (test eerst op vlekken !)

Kruidnagel: verdampen: 2 druppels Kruidnagel, 2 druppels Eucalyptus, 4 druppels Geranium en 2 druppels Ceder verdrijven muggen en andere insecten.

Muggenolie:
ingrediënten en benodigdheden:
• 27 ml zoete amandelolie
• 60 druppels anti-mug synergie of een mengeling van etherische olie van citronella, roosgeranium pelargonium en lavendel
• roller 30 ml
bereiding: Doe de zoete amandelolie in een grote roll on. Voeg de anti-mug synergie toe. Goed schudden voor gebruik en vervolgens op voeten, armen, benen,… aanbrengen (niet op de lakens, de zoete amandelolie laat vlekken na).

@ Patricia

16 Reacties

  1. Honnepon

    Hier gebruiken we die vieze muggenspray die we op onze onbedekte delen spuiten.
    Erotisch is het niet erg, maar ach heb het er wel voor over om niet gestoken te worden door die vrezelijke bloedzuigende muggen.

    Hoorde laatst ook al dat die waterzakken tegen de gewone irriterende vliegen helpt.
    Maar wat het mij weerhoud om ze bij de deuren neer te hangen??
    Vast teveel werk haha.

    juli 21, 2010 om 1:50 pm

    • Ohh waar wat nieuw ondekt, neen hier geen vieze muggenspray’s, we proberen het op een groene manier (lol)
      Ja die waterzakken, dat zie ik niet zitten ze, daar komt een balonnengevecht van hahahaha, ik ken men dochter en met zo’n weer, neen niks van

      juli 21, 2010 om 2:10 pm

      • baasbraal

        Hé Vevina,
        Bedankt voor de tips op mijn blog! Dat van die basilicum ga ik zeker proberen, maar dan in mijn slaapkamer en keuken. Ik heb van het voorjaar basilicum gezaaid en ik heb heel veel. Ik ga het gewoon een beetje kneuzen en dan leg ik het neer….. Die waterzakken helpen alleen maar op plaatsen waar de zon erop schijnt. Het is nl. het reflecterende zonlicht dat insecten afstoot.

        juli 21, 2010 om 4:43 pm

      • Graag gedaan voor de tips, Ja ik zie die waterzakken nu niet hangen bij mij thuis hahaha, dat wordt dikke pret dan
        Grietjes

        juli 21, 2010 om 4:49 pm

  2. Hé een poezenliefhebster, een fotografieliefhebster, een dochterliefhebster, wat wil een mens nog meer als hij zichzelf hierin herkent? Welkom.

    juli 21, 2010 om 5:55 pm

    • Ja wat wil men nog meer… Hum ff denken,😉
      Neen veel reizen dat zeker wel
      Dank je
      Groetjes, Patricia

      juli 21, 2010 om 6:43 pm

  3. Goede tips, al moest ik wel lachen met deze ‘ Slaap onder wollen dekens, de muggen kunnen niet tegen de geur van wol in combinatie met stof. ‘
    Welke gekken zouden nu nog onder wollen dekens slapen met deze temperaturen?🙂
    Ik alleszins niet!🙂

    juli 21, 2010 om 6:21 pm

    • Nou ik zit in ieder geval niet onder de wollen dekens, en je gaat lachen hoor, men schoonzusje slaapt met zulke temperaturen onder een elektrisch deken haahaha,
      Oki ze komt van Trinidad, das toch nog anders van temperatuur
      Groetjes
      Patricia

      juli 21, 2010 om 6:44 pm

  4. Dryalantha

    Mijn vriend zei me dat citronella niet werkt tegen de muggen.. en enkele dagen geleden kreeg ik de kans om dit uit te testen. Mijn hele bed laten druppelen met citronella-olie, heftige dromen hierdoor gehad… maar de mug bleef niet weg, integendeel – ik werd er ieder uur door wakker en werd nog gebeten ook! Mijn vriend had dus gelijk en dus mocht ik nog speciaal achter citroenschil-olie gaan. Deze werkt veel beter en ik slaap terug rustig.🙂

    juli 25, 2010 om 9:04 am

    • Ja ik gebruik citronella als kaars, buiten maar echt helpen doet het ook niet volgens mij, dus dromen wel, hmmmmm eens uitproberen…
      Dank je voor je tip met citroenschil olie
      Patricia

      juli 25, 2010 om 11:21 am

  5. nelly

    een ventilator op je zetten want ze houden niet van wind… ik word vaak lek gestoken en krijg grote bulten die vreselijk jeuken… je ziet die krengen niet .. je hoort ze niet.. en ze komen onder de dekens… ondankt een bed die helemaal overtrokken is met gaas…. als ik s,morgen wakker wordt hebben ze gestoken in mijn lies…, onder mijn borst.. onder mijn oksels… dus alle zachte plekjes zoeken ze op … ik word er gek van … hoe kan het dat als je ze nooit ziet dat ze erzijn…. ik praat nu over zuid oost frankrijk……alleen die ventilator werkt aardig…op hard.. maar het is niet lekker rustig slapen

    oktober 12, 2010 om 6:36 pm

    • Ja ook juist hihihi
      Heb je al geprobeerd met de etherische olie???, kan nooit geen kwaad
      Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is
      Dank je voor je reactie
      Patricia

      oktober 12, 2010 om 6:58 pm

  6. Joke

    Als wij op vakantie gingen naar Zweden namen wij 3 weken van te voren dagelijks 6 druppels Apis D4. Dat was een product van A.Vogel uit Elburg. Helaas hebben ze dit product niet geregistreerd zodat het niet meer in de handel is. Wie weet waar zoiets nog te koop is?

    mei 25, 2011 om 7:52 pm

    • Als ik zoek op google, dan kom ik veel bij oogdruppels uit, je moet maar eens proberen op afbeeldingen zoeken ‘Apis D4 Dr A Vogel’
      Hopelijk een goede tip

      mei 27, 2011 om 9:53 am

  7. Christophe

    Muggenstekkers die citronellatabletten of -capsules verdampen werken normaal gezien wel goed. Nadeel is wel dat ze stinken, je er mogelijk hoofdpijn van kan krijgen en vooral dat je er heftig door droomt. Om de jeuk van een irriterende muggenbeet te verzachten, helpt ‘Calmiderm’ (zalf) heel goed. Ik spreek uit ervaring. Groeten, Christophe.

    augustus 4, 2011 om 3:40 pm

    • Christophe dank je voor deze info, heb momenteel last van muggen grrrrr

      augustus 4, 2011 om 9:15 pm

Geef een reactie

