Just another WordPress.com site

Luna

Luna, is mijn eerste poes hier in dit appartement, het is een kruising Noorse Boskat / Main Coon, halflang haar & tricolor, ze is mooi en uniek zoals elke poes. Ik heb ze gekregen via een buur, het was een verwilderde poes die al een 6 maanden was. En men dochter wou zooooooo graaag een poes, dus heb ik toegegeven. Maar het heeft me twee zware maanden gekost om der enigsinds tam te krijgen, en het was zwaar, ze heeft twee maanden in een supergrote bench gezeten want anders zat ze onder de zetel en kwam er niet meer onderuit, na twee maanden is ze krols geworden, en dan is ze beginnen met flemen, ik was zo blij dat ze afkwam. Ik heb ze een haljaar laten krols worden want ik merkte dat ze dan telkens het meest kwam, dan heb ik ze laten sterliseren. Mijn dierenarts wou ze al zelf houden, maar dat is niet doorgegaan ze. Dat zou men dochter niet goedkeuren, maar ik ook niet ze.

Ondertussen heb ik ze 2 jaar en een half en oki ze is schuw voor vreemden en vooral voor mannen, maar voor mij, men dochter, en mensen die geregelt komen gaat het, algoed is ze zeer nieuwschierig. Ik heb ze vorige vrijdag voor het eerst buiten gelaten, dat was wel lachen. Ze kwam niet verder dan de buitenhal de eerste dag, de tweede dag waagde ze het de trap af te gaan, maar verder dan dat neen hoor. Nu gaat ze al naar men tuintje en als ze iets vreemds hoort, of er komen mensen af, dan is ze in een oogwenk weer snel binnen. Maar ziet ze honden of vogeltjes is ze heel benieuwd en kan ze kijken, mooi om te zien.Luna is lid van onze familie en we houden heel veel van haar, hier wat meer fotookes van haar…

 

   

@ Patricia

8 Reacties

  1. Honnepon

    Wat een skeetje!

    Een vriendin van mij heeft ook zo’n halve boskat, mooi beessie om te zien maar niet te vertrouwen.
    Ene moment istie super lief en andere moment grijptie naar je als je er langs loopt.

    Ik heb zelf een oud bessie van 18 jaar, een lapjespoes.
    Dies zo lief, die mauwt zelfs nog naar een vogel als die voor hem zit maar zal geen actie ondernemen om er een graai naar te doen.

    juli 21, 2010 om 7:59 pm

  2. Ja een kat is wat speciaals, voor mij is Luna te vertrouwen een vreemde, das wat anders.
    Ik heb nog een andere poes (daar later meer over, een schilpaddenpoes)

    Ik ben toch blij dat ik het volgehouden heb met Luna, ze is super

    Groetjes
    Patricia

    juli 21, 2010 om 8:39 pm

  3. Wat een prachtfoto’s van je poes!

    juli 22, 2010 om 8:43 am

  4. Dank je Joke, ik ben net terug thuis, gisteren lady’s day geweest met collega’s, en ben dan blijven slapen bij een vriendin, sorry dus voor de late reactie
    Groetjes
    Patricia

    juli 23, 2010 om 1:41 pm

  5. baasbraal

    Prachtige foto’s. Je kat ziet er inderdaad aardig ‘authentiek’ uit! Ik zie groen, blauwe, grijze en turquoise ogen, welke kleur heeft ze nu echt?

    juli 23, 2010 om 2:42 pm

    • Ja, De ogen van een kat, zijn toch schitterend.
      Thx
      Patricia

      juli 23, 2010 om 7:15 pm

  6. Mamapippa

    Wat een lieverd !
    Een hele mooie kat, trouwens … ze lijkt een beetje op Mini, één van onze drie poezen.

    Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog, ik kom hier ook ‘ns piepen en zet je meteen tussen m’n leeslijst. Ik kom zeker terug !

    juli 24, 2010 om 10:32 am

    • Dankje, ja ik vind Luna ook mooi, en zeker in de winter, dan krijgt ze nog zo’n dikke baard hihihi
      Ja heb gezien, je mimi, mooie kat is dat
      Patricia

      juli 24, 2010 om 11:22 am

Geef een reactie

